faruknur
Kayit: 16 Ekm 2007 Mesajlar: 1
|
Tarih: 08/06/2017 12:27:07 (Prs) Mesaj konusu: ALLAH |
|
|
ALLAH;
Bismillah her Hayr'ın ba?ıdır.
Bir zaman gayet; akıllı, zengin,
güçlü ve mahir bir ressam,sadece takdir edilmek amacıyla bir resim sergisi
açmı?. Fakat sahnenin gerisinde durmu?, kendisini konuklara göstermemi?.
Konuklara her türlü ikramı yapmı?.
Resim sergisini gezen misafirler,
harika eserlere bakmı?lar;ne kadar güzel resimler diyerek aralarında
konu?urlarken, birisi; ressamı göremedi?i için; ??acaba bu harika resimleri kim
yapmı?tır?? diye bir soru ortaya atmı?.
Bir kısım insanlar;bu resimler ??kendi
kendine? olmu?tur demi?ler.
Bir kısım insanlar; bu resimleri
??tabiat kanunlarının? yaptı?ını iddia etmi?ler.
Bir kısım insanlar ise; ??tabloyu
meydana getiren materyaller olan boya, fırça, ka?ıt, kafa kafaya verip
birle?erek, bu harika resimleri meydana getirmi?tir? demi?ler.
Bir kısım insanlar ise;harika
eserlerin ve ikramların; ??ancak akıllı,mahir,güçlü, zengin bir sanatkar
tarafından? yapılabilece?ini, söyleyip; kendilerine ikramda bulunan,O sanatkarı
içeriden, alkı?lar ile ça?ırıp, kendisiyle tanı?mı? ve te?ekkür etmi?ler.
İ?te biz de; bu canlı kainatın, tek;
sanatkarına, yaratıcısına, Rabb?ine, İlah?ına, Musavvir?ine, Bedii?sine,
Malik??ine; Allah diyoruz.
Bir sanatkarın yaptı?ı bir eser ile;
Allah?ın bir ?eyi yaratmasındaki fark ?udur ki; sanatkar; Allah?ın yarattı?ı
materyalleri kullanarak ancak bir eser yapabilir.
Mesela; bir ressam; boya,fırça
vs.materyalleri kullanarak ancak cansız bir insan resmi yapabilmektedir. Allah
ise, bir ba?kasına veya ba?ka bir ?eye muhtaç olmadan ve yine kendisinin
yarattı?ı ve kendi eseri olan zerrecik bir nutfeden; koca bir insanı in?aa etmekte ve canlı ve cüz-i
iradesi, aklı, ?uuru, nefsi, vicdanı, ruhu, duyguları, duyu organları, sinir
sistemi vs. olan harika bir eser yaratmaktadır.
Evet evet;pozitif ilimler;? bu kainat
nasıl yaratılmı?tır? sorusunu cevaplamaya çalı?ır.Din ise;?bu kainatı kim ve ne
için yaratmı?tır? sorusunu cevaplamaya çalı?ır.
***Bir eser,sanatkarının bir parçası
olmadı?ı gibi; sanatkar da, eserinin bir parçası de?ildir.Yani mahlukat,
Allah?ın bir parçası de?il, eseridir. Yani vahdet-ül vücudu do?ru anlamak
gerektir.Yoksa Allah mahlukatın bir parçası olsa idi; cehennemde
cehennemliklerle birlikte; kendi kendini yakması gibi akla ve mantı?a aykırı
bir ?ey olur idi.***
Mesela; bir balona üfleyerek ?i?iren
bir ki?inin nefesinin; o balonun içinde olması; o ki?inin balonun,bir parçası
oldu?unu göstermedi?i gibi;hem balon da o ki?iden farklı ve ayrı bir ?eydir.Hem
Allah;Ferd oldu?undan,e?i ve benzeri olmadı?ından; mahlukatın cinsinden olamaz
ve Allah; yarattı?ı hiçbir ?eye benzemez.
Mesela;bir aynada tezahür eden
güne?in timsaline istinaden; o ayna ben güne?im diyemez. Belki ben güne?i
gösteriyorum diyebilir. Hey kendini Nemrut veya Fravun gibi; Allah oldu?unu
zanneden ahmak; sen kim; Allah kim!Hem senin gibi bir faniyi cehennemden
kurtaracak kim!
Bir esere bakıldı?ı zaman; eser
sahibi unutulmamalı.Mana-i harfi ile bakılmalı. Yani;Ne güzel bir ayna diyerek,
dikkatli ve kem bakıp nazar ile aynanın camını ve aynanın ustasının kalbini
kırmamalı. ??Ma?aallah, Fesubhanallah; bu aynanın ustası gerçekten harika ve
mahir birisi? diyerek, sanatkarını da sena ve takdir etmeli, ikramları içinde
te?ekkür etmeli.
*Sual:Allah?ı kim yaratmı?tır?
Elcevap:Allah??ı kimse yaratamaz.
Yaratılan bir ?ey zaten Allah olamaz.
Evet evet;Allah; e?i,benzeri,rakibi,
orta?ı olmamalı. ?lümsüz,ölmeyen ve öldürülemeyen;Ezeli ve Ebedi yani
ba?langıcı ve sonu olmayan,kusursuz,varlı?ı hiçbir zaman de?i?meyen,en
üstün,tek bir ?ey olmalı ve hiçbir?eye muhtaç olmamalıdır.
Bir varlık; nasıl olur da;ba?ka bir
varlık tarafından yaratılmamı?, her ?eyin tek yaratıcısı, kendisinden evvel
hiçbir ?eyin olmadı?ı,kıyametten sonra da bir vakit kendisinden sonra hiçbir
varlı?ın olmayaca?ı; do?mamı?, do?rulmamı?, zamandan ve mekandan münezzeh,
ölmeyen, varlı?ı hiç de?i?meyen, çok sabırlı, çok merhametli; bir varlık
olur?Bu Uluhiyyet sırrı; bizim için, kapalı bir kapı olsun.
Farzedelim ki; bir sarayın açık
doksan dokuz kapısı olsun.Ama bir kapısı kapalı olsun ve sarayın sahibi ancak o
kapıyı açabilsin ve anahtarda sadece O?nda olsun. Dı?arıdan saraya girmeye
çalı?an biri,açık kapıların herhangi birinden içeri girebilir.Ama inat edip,
açık kapılardan saraya girmemek ve kapalı kapının önünde durmak; o kapalı
kapıyı açamadı?ı için, bu saraya girilemez demek, saray sahibini;inkar etmek,
kabul etmemek, red etmek;hiç akıl karı de?ildir.
Bu sefer biz ;o dessas ?eytana; aksi
ile kanıt yöntemi ile;?u soruyu soralım.
*Peki,Allah yoksa; bu kainatı kim
yaratmı?tır? Yani resim sergisindeki harika eserleri kim yapmı?tır?
Ey ?eytan
susuyorsun.Kibrinden,enaniyetinden,inadından ve kandırdı?ın dostlarına mahcup
olmamak için, Allah?tır diyemiyorsun! Cansız bir eserin bile sanatkarı var iken
ve olması lazım iken;canlı bir eserin sahibi evleviyetle, haydi haydi vardır.
***Hz.Ali?ye bir gün Allah?a ve
Ahiret gününe inanmayan birisi gelir ve ??insanlar ölünce yok olur;Hem Allah ve
Ahiret yoktur?der.Hz.Ali;o ki?iye;farzedelim senin dedi?in do?ru olsun, ne sana
nede bana hiçbir?ey olmaz, ama ?Ya; varsa? diye cevap verir.O ki?i;bu ihtimali
hiç dü?ünmemi?tim der.***
Evet evet; inanan ki?i,inancından
dolayı bir ?ey kaybetmez ama; inanmayan ki?i; i?ini ?ansa bırakmı? olur ki;bu
da akıl karı de?ildir.
Hey karde? yanlı? anlama;Allah'a
inanan ki?i, i?ini ?ansa bırakmak istemedi?i için de?il; bilakis kalben, aklen,vicdanen tereddütsüz ve
kar?ılıksız tasdik etti?i için inanır.
*Sual:Madem,her ?ey bir kader
defterinde yazılı ve her ?ey ona göre oluyor;o halde insanlardan niçin hesap
soruluyor ve niçin cehenneme gidiyor?
Elcevap:Evet her ?ey bir kader
defterinde yazılı ve her ?ey ona göre oluyor;ama, kader defterinde yazılı
oldu?u için o ?ey olmuyor.
Mesela; Bir insan ne kadar yükse?e
çıkarsa hem görü? alanı geni?ler hem de gelece?i de bir manada görebilir.Bir
meteoroloji uzmanı da uydudan gelen foto?raflara bakarak bir manada gelece?i
görebilir.
Meteoroloji uzmanı, uydudan gelen foto?raflara
ve bilgilere bakarak, görüyor ki, ?lke?nin batısından ya?mur bulutları geliyor.
Bulutların hızını ve yönünü hesaplayarak,hemen defterine ?unları yazıyor ?yarın
?lke bulutlu ve ya?ı?lı olacak?.
Bulutların gelmesine daha bir gün
var.Bir gün sonra, ?lke bulutlu ve ya?ı?lı olsa;
Sual: Acaba meteoroloji uzmanı bir
gün önceden defterine,bu olayı yazdı?ı için mi olaylar oluyor?
Yoksa uzman olayları uydudan önceden
öngördü de mi yazdı?
Elcevap;Uzman olayları uydudan
önceden öngördü de yazdı.
Yani;meteoroloji uzmanı;önceden
defterine yazdı?ı için o olaylar olmamakta;fakat olayı önceden uydudan,öngörüp,
öyle yazmı?tır.
Mesela;Aklı ba?ında bir adam, bir
taksiye binse;taksiciye;?beni çabuk, ?u dar, tali yoldan; ?u diyara götür''
dese.
Taksici ise;nazik bir biçimde
ona;??daha güvenli,do?ru ve tehlikesiz, ana bir yoldan,seni daha rahat ve çabuk
götürebilirim;hem dedi?in yol tehlikeli,dar ve virajlıdır, o yolda ba?ımıza bir
kaza gelebilir? diye cevap verse.
Ve fakat o adam; taksiciyi zorlasa;
ve o tehlikeli,dar, virajlı yolda,bir kaza olsa.
Sual:O adam;taksiciye; ?bak senin
yüzünden ba?ıma bu kaza geldi; sen beni bu yoldan getirmese idin bu kaza
olmayacaktı? diyebilir mi?
Elcevap: Diyemez:?ünkü;kendisi
tehlikeli yolu istemi?tir.Ne zorla arabaya bindirilmi?, nede istemedi?i bir
yoldan götürülmü?tür.Hem taksiciyi, kendisi zorlamı?tır.Hem taksici,gerekli
uyarıyı da ba?tan yapmı?tır.Hem taksici i?i gere?i; görevini yerine
getirmi?tir.Suç; götüren taksici de de?il,tehlikeli yoldan ısrar ile gitmek isteyen;
o adamdadır.
Hey karde? yanlı? anlama;bir
tabancadan çıkan kur?un ile ölen bir ki?i için;Mütezile gibi; ??ate? edilmeseydi
adam ölmeyecekti?? veya Cebriye gibi;??ate? edilmese bile o ki?i yine ölecekti
??denilemez. Do?rusu ??tabanca ile ate? edilmeseydi,o adamın ölüp ölmeyece?i;
bizce meçhuldur?? denilir.
Hem;küçükler akıl bali? olunca;yani
farık ve mümeyyiz olunca yani iyiyi kötüden fark etmeye ba?ladıklarında;
sorumlulukları ba?lar, amel defterleri açılır. Aklı olmayan deli ve
mecnunlardan hesap sorulmaz. Zorla, cebren imzalatılan senet; hukuken geçerli
de de?ildir.
Hey karde? yıldız haritası,yüzdeki
ben ve alın veya avuç içi çizgileri hepten manasızda de?ildir. ?ayet geçmi? ve
gelecek ile ilgili gerçek bilgilere ula?mak ister isen;Kuran-ı Kerim?i dikkatlice
incelemelisin.
Hey karde?; ?er olan bi?eyi ?iddetle
Allah'tan isteyen insanın; o ?er olan bi?eyin Allah tarafından yaratılması ?er
de?ildir.?er olan; o ?er olan bi?eyi istemektir.Yoksa Allah hiçbir
zaman;hiçbir?ey için ?er istemez.?ünkü O kusursuzdur.
Yazının devamı sitemden okunabilir. |
|